Blog

Dnes máme před sebou diktát prvňáčka. Podívejte se. Co vidíte? Jak na vás působí?
Já vidím hlavně příběh jednoho človíčka z první třídy.

Během vánočního volna jsem zhlédla americký film. Moc se mi líbil. Byl plný života se vším všudy. Nechyběl jemný humor, smutek, zklamání, životní ztráty i nálezy, síla náhody. Z mého pohledu šlo o něžně natočený příběh mnoha lidí v průběhu jejich života, který se s většinou z nich příliš nemazlil.

Odpověď na tuto otázku by mohla být jednoduchá a přímočará. Tedy pokud by bylo jednoduché a přímočaré prožívání všech, kterých se rozvod týká. A to obvykle není.

Rozvoj prostorového a zrakového vnímání je postupný proces. Jde o souhru pohybu, zrakového, sluchového vnímání, v neposlední řadě se podílí také vnímání hmatové. Zpočátku novorozenec pouze leží, pak se začne batolit, lézt po čtyřech, stoupat si, chodit, běhat - tento postupný vývoj se zrcadlí také v jednotlivých krocích vnímání prostoru. Nejdříve...

Od narození poznáváme svět díky smyslům. Sluchem vnímá dítě hodně podnětů ze svého okolí ještě před narozením. Slyší příjemný hlas lidí okolo něj. Konejšivý a uklidňující tón hlasu maminky. Postupně se sluchové vnímání zdokonaluje, tříbí. Po narození jsou ještě reakce na zvuk nediferencované, později začne rozlišovat zvuky příjemné od nepříjemných,...

Vstup do školy je pro dítě významná událost. Většina dětí se těší, na Vánoce pod stromečkem najdou školní brašnu, penál, pastelky, často i sešity a různé pracovní listy pro předškoláky. Tyto pracovní listy mohou být prvním vodítkem

Od narození poznáváme svět díky smyslům. Zrakem vnímá dítě nejvíce podnětů okolo něj. Z postýlky nejdříve blízké osoby, později ho zaujmou pohybující se předměty. Postupně se zrakové vnímání zdokonaluje. Od pozorování lidí a předmětů se zrak zaměří na obrázky, knížky, tvary, písmenka, čísla… Zrakové vnímání se propojuje s motorikou, kdy dítě objeví...

Správný vývoj dítěte sledují rodiče společně s pediatry od narození. Právě motorika je hlavním zdrojem informací, že je vše v pořádku. Dítě zvedá hlavičku, otáčí se, sedí, leze po čtyřech, stojí, chodí, běhá, kráčí po schodech a střídá nohy, jezdí na kole, lyžuje... Pokud vše dozrává ve správnou dobu, je rozvoj hrubé motoriky v pořádku. Rozvinutá...

Vývoj budoucí řeči začíná zpočátku u čerstvě narozeného miminka reflexním křikem, který rodiče nemusí znepokojovat, postuně přechází do pobrukování, které je zpočátku nevědomé, ale postupně začíná sloužit k navazování kontaktu s blízkými lidmi. Táta s mámou komunikaci opětují, na dítě mluví, řeč se může začít rozvíjet Okolo prvního roku se objeví...

Ty teda levák nebudeš!!! Jak je to s praváctvím a leváctvím? Čekárna u dětského lékaře. Několik maminek čeká se svými dětmi, až na ně přijde řada. Děti si hrají u stolečku s hračkami, některé staví z kostek, jiné si kreslí.