Takový obyčejný diktát

Jen tak…

… takový obyčejný diktát?

Dnes máme před sebou diktát prvňáčka. Podívejte se. Co vidíte? Jak na vás působí?
Já vidím hlavně příběh jednoho človíčka z první třídy.

Mě napadá přehršel myšlenek. Co vidím já?

Bez důležitosti pořadí, jen jak mi myšlenky běží hlavou...

  • Proč červeně? Červená přitahuje spoustu pozornosti, v tomto případě
    na chyby.
  • Srovnáváme děti? Jejich výkony? Můžeme přeci srovnávat, ale dítě v jeho pokrocích, tedy v tomto případě Vaškův diktát dnes versus Vaškův diktát za měsíc. To by se mi s pozitivní motivací zdálo nosné.
  • Chybovost v diktátu je jasně specifická. Dvakrát vynechané písmeno, čtyřikrát písmeno zrcadlově otočené. Za mě tedy dvě chyby, které
    se opakují. Já nevidím chyb šest, jen dvě. Pravda, ještě "UPOTOKA"
    je napsáno dohromady. Také chyba specifická.
  • Byl to diktát. Vašek si při kontrole chybu našel, opravil (slovo "JE" ).
    JE fakt šikula.
  • Jedenkrát má zrcadlově otočené písmeno "E". Spočítali jste si, kolikrát je písmeno "E" v diktátu? Já ano. Jedenáctkrát. Z toho jen jednou špatně napsané. Plus jednou chybí. Za mě HURÁ, desetkrát to má Vašek správně.
  • Hlavně si však kladu tuto otázku: Komu hodnotící vyjádření "Nejslabší práce" pomohlo? Jaký byl vlastně jeho účel? Co přineslo zúčastněným. Komu měl něco sdělit? Fakt se trochu zamysleme. Paní učitelce bylo k ničemu. Ta už přece ví, že diktát je nejslabší ze třídy. Přinesl nějakou informaci rodičům? Vaškovi? V čem jim daná dvě slova pomohla? Asi tušíme. Děj se začal odvíjet...

Moc vám děkuji za zájem. Upřímně si toho vážím.

Hanka Otevřelová

Speciální pedagožka i obyčejná máma